O autorze
Nazywam się Kinga Gajewska. Urodziłam się 22 lipca 1990 roku w Błoniu na Mazowszu. Jestem doktorantką na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, gdzie w 2014 roku z wyróżnieniem obroniłam pracę magisterską z zakresu nauk politycznych. Równolegle studiuję prawo na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. W latach 2011-2012 byłam stypendystką berlińskiej uczelni Freie Universität w ramach kierunku Politikwissenschaft. Jestem także absolwentką XXIII Szkoły Liderów Politycznych.

Sport to moja pasja. Od lat jeżdżę w motocrossie. W sezonie 2013 zdobyłam tytuł II Wice-Mistrzyni Polski, a na rok 2014 zostałam powołana do Kadry Narodowej Rzeczypospolitej Polskiej. Aktywnie działam na rzecz kobiet w sporcie motocyklowym jako członek Komisji ds. Kobiet w Polskim Związku Motorowym.

Obok sportu dużo czasu poświęcam działalności społecznej. Od lat angażuję się w promowanie aktywności obywatelskiej. Działam na rzecz seniorów oraz integracji międzypokoleniowej. Od 2012 roku współpracowałam z Uniwersytetami Trzeciego Wieku, gdzie dla seniorów prowadziłam wykłady, zajęcia sportowe Nordic Walking oraz uczyłam języka niemieckiego. Jako mieszkanka Błonia byłam organizatorem Balów Charytatywnych, Finałów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz festiwalów tanecznych dla osób niepełnosprawnych.

Z polityką jestem związana od kilku lat. Jestem członkiem Platformy Obywatelskiej od 2008 roku. Przez dwie kadencje byłam Przewodniczącą Stowarzyszenia "Młodzi Demokraci" w Warszawie i na Mazowszu. W sztabie wyborczym kandydata na Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego zajmowałam się kampanią międzynarodową. Koordynowałam akcje: "Stop Janosikowe" i "Głosuj bez Meldunku" z ramienia S "MD". W 2012 roku zajmowałam się deregulacją w ramach stażu w Ministerstwie Sprawiedliwości w departamencie Strategii i Deregulacji, a w 2014 r. zajmowałam się polityką wschodnią w Stałym Przedstawicielstwie RP przy ONZ w Nowym Jorku. W tym samym roku kandydowałam z list Platformy Obywatelskiej do Parlamentu Europejskiego zdobywając ponad 6-tysięczne poparcie. W latach 2014-2015 byłam radną Sejmiku Województwa Mazowieckiego. Dzięki Państwa zaufaniu okazanym w wyborach parlamentarnych w 2015 roku został mi powierzony mandat posła na Sejm RP VIII kadencji z okręgu podwarszawskiego.

W Sejmie pracuję w Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka. W ramach współpracy międzynarodowej Sejmu należę do parlamentarnych grup: polsko-francuskiej, polsko-węgierskiej oraz polsko-niemieckiej. Chciałabym, żeby wykonywana przez mnie praca przyniosła efekty w postaci rozwoju cywilizacyjnego Polski – stawiam na edukację, poprawę sytuacji młodych ludzi, aktywizację zawodową, promowanie sportu oraz integrację międzypokoleniową.

Minister Zalewska chce zamknąć dzieci z niepełnosprawnością w domach!

Integracja dzieci niepełnosprawnych z rówieśnikami jest bardzo ważna!
Integracja dzieci niepełnosprawnych z rówieśnikami jest bardzo ważna!
Ministerstwo Edukacji Narodowej chce zlikwidować możliwość organizowania nauczania indywidualnego dzieci w szkołach, co głównie uderzy w dzieci niepełnosprawne. Zmiana dla wielu uczniów oznacza odcięcie od rówieśników i zamknięcie w domach.

Do mojego biura poselskiego zaczęły spływać liczne wiadomości od zrozpaczonych rodziców. Oto jedna z nich:

"Jestem matką dziecka niepełnosprawnego, mającego nauczanie indywidualne w szkole. Córka ma autyzm, ale bardzo dobrze radzi sobie w środowisku rówieśniczym. To jej pomaga. Nie jestem w stanie dowozić jej do szkoły integracyjnej oddalonej 50 km od naszego miejsca zamieszkania. Będąc na indywidualnym nauczaniu w domu, córka będzie całkowicie odcięta od społeczeństwa."

Jak czytamy w uzasadnieniu do projektu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 kwietnia 2017 r. „w projektowanych regulacjach zaproponowano rezygnację z możliwości organizowania odpowiednio indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego oraz indywidualnego nauczania na terenie przedszkola lub szkoły.

Jest to równoznaczne z tym, że Ministerstwo chce zrezygnować z nauczania indywidualnego w szkole, z którego bardzo często korzystają dzieci z niepełnosprawnościami – uczeń będzie mógł z niego korzystać wyłącznie w domu.

Indywidualne nauczanie w przedszkolu i szkole pozwala dzieciom z niepełnosprawnościami pozostawać w kontakcie z rówieśnikami poprzez różne formy aktywności grupowej, uczestnictwo w życiu szkoły i zajęciach zainteresowań, co znacząco wpływa na ich rozwój.

Sytuacja wielu dzieci po wejściu w życie rozporządzenia, które dotychczas mogły być nauczane na terenie szkoły, drastycznie się zmieni. Zostaną pozbawione kontaktów rówieśniczych i wykluczone z życia szkoły, które to dla nich, ich samopoczucia i rozwoju są bardzo ważne. Czymś naturalnym jest potrzeba bycia w grupie, wspólnej zabawy, wspólnej aktywności.

Obecny system w ocenie rodziców i pedagogów sprawdza się i działa. Natomiast zamknięcie w domach dzieci objętych nauczaniem indywidualnym w ich ocenie jest nieludzkie.

Apelujemy do pani minister o rozwagę i rozmowę!
Trwa ładowanie komentarzy...